Self Service - Declaraties

Een veel gebruikte self service toepassing is online declaraties. Na activeren van deze add-on zal in de Employee Self Service een nieuw icoontje verschijnen. Via dit icoontje kan de medewerker zelf zijn declaraties invoeren. Per declaratie kan het soort en een omschrijving meegegeven worden. 

Na invoering zet de medewerker zijn declaraties klaar voor de manager ter controle. De manager keurt de aanvraag goed of af en uiteraard ontvangt de medewerker een bevestiging. Eventueel kan ingesteld worden dat HR of Financien de aanvraag ook moet goedkeuren na het akkoord van de manager. Dit wordt hoofdzakelijk gedaan om de ingediende bonnetjes te controleren op fiscaliteit en/of direct klaar te zetten voor de salarisadministratie.

Wat kun je nog meer met de Declaratie-module?

Het is ook mogelijk om de module te gebruiken voor bijvoorbeeld declaraties van kilometers. In de definitie van de declaratie kan een financiële tegenwaarde worden ingesteld. Zo kan het systeem automatisch de geldwaarde van het aantal gedeclareerde kilometers uitrekenen. Je hoeft alleen nog het aantal te declareren kilometers in te vullen.

 

De bonnetjesstroom kan op 2 manieren worden aangepakt:

  • Medewerkers kunnen bonnetjes inscannen en deze aanhechten bij de declaratieaanvraag.
  • Medewerkers vullen de declaratie online in en sturen de bonnetjes rechtstreeks naar HR / Financien.

Sinds de komst van de werkkostenregeling (WKR) is deze Self Service add-on voor declaraties interessant om de vrije ruimte in de regeling (WKR) te maximaliseren. Lees verder over de werkkostenregeling...

 

 

Waarom organisaties voor PeopleInc. kiezen:

  • Naar wens te configureren
  • People Inc. groeit met u mee
  • Self service via web of mobiel
  • Betrokken medewerkers
  • In de cloud of lokaal beheren
  • Optie salarisuitbesteding
  • Ge├»ntegreerde tijdregistratie

"In PeopleInc. hebben wij een oplossing gevonden die prima aansluit op onze wensen. De landspecifieke elementen zijn nu gedecentraliseerd en de bedrijfsvoorwaardelijke componenten worden vanuit Nederland beheerd.”

Irma Tielkes

HR Manager Oikocredit