Modern Werkgeverschap

Waarom kan bijna alles online geregeld worden maar moeten vele administratieve handelingen bij werkgevers nog op papier? Zeker jongere medewerkers verwachten dit te vinden bij een moderne werkgever! En laten we eerlijk zijn: papieren verlofkaarten, urenbriefjes of declaratieformulieren zijn ook niet meer van deze tijd.

Investeren in Employee Self Service

Het verleggen van administratieve HR-processen naar medewerkers en managers heeft drie grote voordelen; beter en direct inzicht in de gegevens, professionele uitstraling richting medewerkers en het verlagen van de administratieve last.

 

De investering in Employee Self Service is snel terugverdiend. Een financiële onderbouwing zal per organisatie verschillen, maar een kwalitatieve verbeterslag zul je behalen. Denk eens aan de volgende punten.

  • Eenmalige invoer bij de bron
  • Beperking van papierstroom
  • Minder fouten
  • Betrokkenheid van de medewerkers
  • Managementinformatie online beschikbaar
  • Welke zaken worden geregeld via Employee Self Service

 

In feite is ieder administratief proces op een HR-afdeling geschikt om aan te bieden via Self Service. Het meest toegepast is de Verlofaanvraag. Medewerker vraagt aan en manager autoriseert. Dit vindt plaats via e-mailberichten en het werknemersportaal. HR hoeft dus geen verlofopnames meer te verwerken en de medewerker heeft direct inzicht in zijn/haar situatie, bijvoorbeeld verlofsaldi. Maar er zijn vele andere processen geschikt, zoals:

  • Online persoonlijke gegevens wijzigen
  • Digitale loonstrook
  • Online urenverantwoording
  • Online declaraties
  • Online gesprekscyclus